Снимка на блога

Снимка на блога

Внимание :

Всички лица и събития, описани в този блог, са плод на авторовото въображение и нямат нищо общо с реалността. Всяка прилика с действителни хора, имена, места и действия е напълно случайна.

сряда, 28 март 2012 г.

Среща




Вече си бях купил лаптоп на работа имаше Интернет, а на началниците не им пукаше дали вися в нета стига да си гледам работа и да не давам ма работниците да изнасят електронни джажи! Цъфнах в Елмаза. Ама нонстоп. Работа тръгна вяло. Момите на майната си, изгубени в американската емигрантска действителност. Вече си бях писал с почти всички от Чикаго с три от тях бях излизал ама след първата среща изчезваха.
Та при поредното претърсване се появи тя. Профилът й бе съвсем нов нямаше нито заглавие нито нищо . Бе отбелязано, че е на линия и е регистрирана днес. Леко се паникьосах, а сега какво да й пиша нямаше нито интереси, нито нищо за себе си? Само име и зодия, как да започна разговора? Теглих една майна на качеството за сметка на бързината и измъдрих следното : „ Я виж ти ! Една нова и прясна членка на нашето скромно елмаз общество в Америка !“. По-тъпо не бях се запознавал с никого. Ама ако е мераклийка щеше да пише. Отговора гласеше : „hi „ сега я втасахме и тая регистрирана не регистрирана се барна на американка. Аз пък реших да съм смел : „И само толкова ? Да не сте забравили българския ? Може ли едно уточнение на бързо понеже профилът Ви не е пълен , нали не сте омъжена и си търсите тук само забавление ?“ Тя се позабави малко с отговора и аз реших да съм още по брутален : „Извинявайте че съм толкова директен но едно девойче ме лъга няколко дена. Надявам се, че сте тук в Америка а не в БГ.“ На което ми се отговори : „ne nesum“ - на туй трябва да му вадя думите с ченгел, ама поне отговаря реших да мисля положително и настоятелно . И нали съм сила в мисленето измъдрих следното : „А от кой край на БГ сте ? Аз съм от Русе .“ Отговора бе : „ot Sofia sym “ И не само това явно в момента попълваше данните си, под надписа Заглавие бе написано: “ Hubavite nesta stavat bavno“ , демек трай коньо за зелена трева. А как описва себе си бе : „ Zdraveite gospoda! Az sum krasiva, dobra, intelegentna jena koiato obicha novi neshta i obojavam pytuvaniata!!!“. Втасахме я, столичанка и нахакана и обича да пътува. Туй няма да си даде сйкапа посмъртно, а за телефон и среща да не говорим. Кой знае защо написах :“ Извинявайте но не обичам да лъжа и ме лъжат. Пък и какъв е смисъла , то и така и така сме излъгани от живота. А къде живеете, аз съм в Уилинг ?“ Отговора бе : „ami taka e na nikoi ne mu e pritno da go lujat taka che bydi chesten i ti. az sum v woodrige „ На това село и гугала се обърка, но девойката твърдеше, че е от Илинойс. Оставих въпроса за по-късно и опитах следното : „Тука чата се скапва често ако искате скайпът ми е …………………………….. пък посл,е ако си омръзнем можем да се блокираме „ На което ми отговориха : „ ok az sum ………………………….“ Неможах да повярвам на очилата си. Та аз съм смотаняка на който момичетата не дават ни телефон ни скайп! Туй ще да е само нелегално, за да е толкова бързо и дашно утеших се аз и разменихме пълномощни.


- Hi, kak si ?
- Благодаря, добре а ти ?
- i az tuk e po-lesno za chata.
- Прибрах се от работа.
- Sled malko she trugvam za rabota s kakvo se zanimavash ?
- Пазач съм, а ти къде работиш ?
- Az rabotia v edna bolnica.
- Като лекарка ли ?
- Az chista, imam ikonom obrazovanie, no tuk nemojah da nameria takava rabota i namerih tazi rabota i taka, puk posle she hoda na uchilishte.
- Аз имам юридическо, дай да направим адвокатско-счетоводната къща в америка !От колко време си тука ?
- Ot 2mesca.
- Аз от 7години и съм дърт ерген и бракоразводен адвокат.
- Ooooo ! Da, sama sum i az.
- Aма в БГ успокой се, а ти в Илинойс ли си ? Kак с е казва твоето село ?
- Woodrige.
- Aз съм в Wheeling.
- Legalen li si tuk?
- Dа разбира се а ти ?
- A bravо i az spechelih zelena karta i sum tuk ot 2 meseca tursia si neshto seriozno.
- И аз така ама не ме харесват момите
- Da ne si padash mo maje ?
- Глупости ! Просто обичам да чета книги не слушам чалга…
- Aaaa i az taka znachi si popadnal na tochnia chovek……………………………………….
И така нататък , и така нататък, въобще поредните баналности които човек си разменя друг човек от такива сайтове. След два дена имах телефона, а в края на седмицата и среща.
Денят бе неделя. В събота работех до 11. После купих прахосмикачка и чистих колата 5 часа . Подстригах се . Спах криво ляво и в седем сабалям ококорих зъркели. Студено кафе и цигара, така закусих на бързо. Таралясника бе заливосан, но забравих най важното Цветята . Влязох в първата дрогерия и купих . Настроих джиписа и Саманта уверено ме поведе из магистралните дебри на живота илинойски и по-точно на юг. Трафика бе слаб и Итсубуши макар и жена се държеше мъжки.
В нейното градче стигнах половин час преди срещата. Да ама номера на нейната къща го нямаше. Нямаше го и това е ! Хем направих две три кръгчета, хем бях разнасял пици шест месеца, а един пиклив адрес да не мога да намеря ? Запалих цигара и се престраших да и се обадя
- Извинявай ама неможах да те открия – постарах се да звуча уверено.
Последваха обяснения, точни инструкции. Постарах се да ги изпълня. Не я намерих. Да де ми хазяйката си . Резултата бе същия, само дето последната ми обясни с гаден шопски акцент, че ако не съм могъл да ги намеря проблема си е мой. Стоях си сам в колата изгубен в Америка. Едно от малкото момичета което бе пожелало да се види с мен бе на някакви метри, а аз не мога да я намеря. Дали да не се прибера в къщи ? А после нови месеци самота. Доплака ми се . Запалих нова цигара без да съм загасил последната. Погледнах кръста с разпятието. Нищо не се случи.
Реших да направя още една обиколка. Въведох отново адреса в навигатора. До едно кръстовище видях две полицейски коли . Ченгетата си лафеха всяко от своята кола . Приближих се към най-близкото, свалих прозореца и измучах нещо за помощ. Показах му адреса както си го бях написал на листа. Офицера въведе данните в лаптопа си каза нещо, което не разбрах. Изгледах го жалостиво. Той каза да го последвам. По едно време пусна светлините. Пищисах се , да спирам ли или са го извикали и ме зарязва ? Полицейската кола обаче си продължи по пътя със същата скорост . Дава ми път за да се придвижим по-бързо, стоплих аз. По едно време ченгето спря и посочи с показалец някаква врата. Аз му благодарих с жест и се съсредоточих в паркирането. Изгасих колата и дръпнах за последен път от цигарата. От задната седалка взех букета и се изправих. Полицейската кола бе на няколко метра по нагоре и да исках да избягам нямаше как. От тук пътищата бяха два среща, или арест. Избрах срещата. Пътьом почнах да я набирам по телефона. Казах й че съм я намерил. Вратата на нейният номер се отвори. В огледалото за обратно виждане на полицейската кола видях две смеещи се очи, ченгето бе видяло букета и потегли успокоен . Поех с омекнали колене към отворената врата. Само с полицейски екскорт не бях ходил на среща.
Пламен Пенчев-Пламо

7 коментара:

  1. Елика Денова29 март 2012 г. в 10:46

    Хареса ми с тоз твои стил, не визирам това де, а разни като „Стойне коцкарето“ и тем подобни ....... малко еднотипни ми са сякаш, тук малко сменяш курса. „Виртуално“ е доста хубаво чете се с интерес и чакаш какво ще се случи. Туй мое мнение. Стила го докарваш на любимият ти Чандлър, е бегло де, но все пак той тъй пише в първо лице.

    ОтговорИзтриване
  2. Николай Цветанов29 март 2012 г. в 10:48

    Цикъла" Някои къси американски работи" заплашва да се превърне в роман, настолно четиво за "нови" американци!

    ОтговорИзтриване
  3. Елена Попниколова29 март 2012 г. в 11:18

    Имаш талант, не че те четкам.

    ОтговорИзтриване
  4. Снежана Боризанова29 март 2012 г. в 11:20

    Ама наистина ли и търси адреса с полиция, ха ха ха !

    ОтговорИзтриване
  5. Надя Ангелова29 март 2012 г. в 13:11

    Интересно ми е………… защо само до тук???? какво става след като се появява на вратата? Искам продължение, моля ти се ! Имаш само малко пунктуационни грешки и една две граматически, ама да не ти пука,като цяло е добре! Харесва ми как пресъздаваш събитията и личните си преживявания.Прочетох някои от тях, мисля да направя това и с другите ти публикации, защото стилът е увлекателен. Пренасяш ме точно там където си бил, макар и да няма идея къде е точно. допада ми и тази "суровост", която се усеща, четейки, защото емигрантския живот за повечето e точно такъв!!!

    ОтговорИзтриване
  6. Емил Иванов29 март 2012 г. в 16:48

    Либов вика парите създават хармонията в живота, тъй знам аз пък либовта... е била през 18 век това чувство сега не съществува.

    ОтговорИзтриване
  7. Благодаря за офертата. Обичам да чета. Интересно пишеш, но адски ме дразнят грешките. Не че аз съм безгрешна, но се старая. А и ти като ги предлагаш четене на такава аудитория...постарай се пък малко бе, човек!
    Иначе, както казах - интересно ми беше - поне първия разказ. Липсваше ми краят на срещата. Толкова очакване - за нищо! А после?! Като я видя? Кой те посрещна? Как изглеждаше? Тя как реагира?..... Но, коя съм аз да разбирам от писане...
    Все пак, приятно изпих кафето си. Благодаря.
    И дерзай

    ОтговорИзтриване