Снимка на блога

Снимка на блога

Внимание :

Всички лица и събития, описани в този блог, са плод на авторовото въображение и нямат нищо общо с реалността. Всяка прилика с действителни хора, имена, места и действия е напълно случайна.

събота, 19 ноември 2011 г.

Къщата на Осама


- Комшийката от ляво, мексиканката ми каза, че тая от крайния апартамент била травестит……- съобщи ми онзи ден кака Кичка .
- Ай де бе ? – подхвърлих колкото да поддържам разговора.
- Наистина и като минах по край нея тя така ме изгледа странно..
- А ми……… то свят широк. – казах колкото да ме остави да продължих да бъзикам компютъра.
Освен всичко друго Кака Кичка бе и каруцарска курва, но не като повечето българки в Чикаго . Кака Кичка бе потомствена. Баща й бил шофьор. Двамата и мъже също. Втория така я изтряскал в една Газка в Горна Оряховица че още и държеше влага. Синът и караше в Испания, а зет и в Чикаго. А бе династия. Освен Дъщеря, зет и двама внука Кичка имаше и сестра тука, Сиса Миндила. Сиса гледаше на карти, кафе и мъжки пъпове, но последните бяха само в гръцката общност, но за нея друг път.
- Анито ли ? Тя живееше тука през дава апартамента от дъщеря ми.
- Да бе аз съм работил с нея на летището, била станала шофьор и тя – допълних й информацията.
- Той зетя даде пари на мъжът й. Оня изкара курсовете качи се на камиона и като почна да печели взе да ги събира всяка събота тука приятелите пък не връщаше парите. Тя Анито имаше много приятелчета, много приятелчета………. – не довърши Кака Кичка, за да не я заподозра в разнасянето на перверзни клюки.
С нея не си говорих ме по много. Тя бе все заета. Понеже се скарали с зет си и той я изгонил тя живееше с мен точно срещу апартамента им. Понеделник сутрин след като той хукваше с камиона щерка й звънеше и каката се изнасяше с свински тръст да гледа внуците. Щерка й все бе болна и чамава, а от време на време и ходеше да стърже пети в един салон наблизо. Освен бейбисътърството Кичка бе и хаускипинг в един старчески дом наблизо. Преведено от америко-емигрантски това щеше да рече чистачка.
- Решила съм да стана сиенейка – информира ме един ден каката
- Ай де бе - опулих се аз докато се мъчех да стопля .
- И сестра ми и дъщеря ми ме пушват и тази мойта позната Юлия и тя. Къде не сме ги да ли хиляда долара, вика. – продължи да каканижи Кичка.
Аз се изпотих да премислям като какво ще да е туй сиенейка пък и да питам и се проявя като простак не идеше някак. Ама да работи в телевизията не ми се вярваше, пък и за хиляда долара кой ще я направи репортер, ама за местната телевизия да речем като кореспондент от нашия блок и старческия можеше, тя и без туй си събираше информацията само трябваше микрофон и камера. Пък те и местните мучоси колкото нея шляпаха английския. Вече знаех че нърс е медицинска сестра и мечта на повечето българки, но като ми го казаха за първи път го мислех за някакъв чешит нутрия.
- То в нашия дом има една сиенейка и тя е полякиня и ми казва да не се плаша……….- санитарка , тя иска да стане санитарка успокоих се аз. – защото така като имам дипломата по-лесно ще мога да си намеря баба – персонална бабогледачка още една българска мечта.
- Много добре, точно така – почнах и аз да пушвам съквартирантката си .
- И на кафето излезе……..“Виждам го как го вземаш изпита бе како…“. Ми каза Сиса.
После разговора тръгна за други гледачки и бившия съквартирант, който бил голям готвач, но също и екстрасенс и й лекувал кръста като я заболи.
От толкова много пушване каката взе, че записа. През ден през, дава ме информираше колко било интересно на курса, това как се слагат подлоги, това как се мият дупета и най-вече колко интелигентни били съучениците й и как подсказвала на Юлия. Тоя курс трая цяла година. Един месец учение и цяла година мотане по изпити. През това време Мидила през ден, през два все хвърляше картите и обръщаше чашите ,ама пустия му изпит не падаше. Кака Кичка се изнерви
- Брат ми и той ми вика : „Как така ма како един изпит не можеш да вземеш, ти бе толкова добра ученичка на времето ? „ . Е как да го взема той ако бе на български а с този английски…………..
- Твоите деца защо не са завършили някакъв университет ? – реших да навляза в семейната история.
- Тя дъщеря ми искаше ама каза, че в хотелите във Варна заедно с нея чистели и вишистки и не й трябвало образование. А синът ми си купи чисто нова кола и за това не учи.
Прочие Кичка имаше и тя нова кола Хонда фит. Караше я само до дома който бе на 5 м. пеша, но се страхуваше да нея нападне някой в тъмното. Идеята не бе лоша щото тя също можеше да изкара на някого акъла из тъмниците. Като тръгваше за работа надуваше стереото с Лепа Брена и прочие чалгии с които я снабдяваше щерка й. Въобще Кичка бе сбъднала американската мечта, нова кола, работа и волумето на макс с прясна чалга, американка от дето и да я погледнеш.
Един ден и пустия изпит падна. Кичка се върна доволна и почерпи с половин пиле и си разделихме една бира. Мислех си че мъките са свършили но не би :
- Ама то е много трудно страхувам се ……. – следваше детайлно описание на дома, манипулациите които трябва да извърши младата санитарка, на кой етаж какви болни лежали и…………… - компютъра. Много труден тоз компютър .
- Че, какво му е трудното, ти нали вече имаш компютър – Кичка си бе купила един лаптоп, но за да не го изхаби предпочиташе да гледа филми на моя и на дъщеря си на компа.
- Ами то всичко на английски………
- Е той ще е някой много сложен тогава, нали виждаш моя е от по-простите на български.
- То и на дъщеря ми целия компютър е на англйски.
- Ама съвсем целия и нито дума български ?
- Да ! – каза не без гордост Кичка . – Сега отивам да уча – каза каката и се скри в стаята си да изучава приложение на информатиката в дупемиенето.
- Снощи знаеш ли какво стана ? – имаше си такъв репортерски похват съквартирантката ми
- Нещо с компютъра ли ?
- Не бе ! Видях оня руснак от къщата отсреща.
- Кой бе от коя къща ?
- Е от оная дето ме събудиха една нощ нали ти разказвах, дето се смееше рускинята…
- Аха е и ?
- Пазарихме с дъщеря ми в Самса и го гледам същия , плати си в кеш …… Не е ли подозрително ?
- То и аз плащам в кеш , кое му е подозрителното ?
- Как такава голяма къща , живее сам и плаща кеш. Той и синът ми като я видя от Испания, по компютъра каза че голяма къщата .
- Аха –кимнах аз
- Ти може да ми се смееш ама от както убиха Осама и от тая къща нищо не се чува……
Тоя път само зяпнах стоях така около минута. Нищо не казах. Излязох да пуша на балкона. Замислех се за английския си. Може и да не съм я разбрал, ами ако да речем е изкарала курсове не за санитарка, а за агентка и работи под прикритие ? Може. В Америка всичко може.

Пламен Пенчев-Пламо

10 коментара:

  1. Хубаво и поучително четиво. Хубаво, защото е добре написано, а поучително, защото доказва, че "малката" България навсякъде си е България. Дали в т.нар. родина или пък в странство типажите са едни и същи. Гладно, освен за хляб- за друго не мисли, е и за салам.Както го е казал философът, първо напълни хладилника, а след това библиотеката или пък обратното, ако си истински философ.То и затова философите са само мъже.Много по-интересно ще бъде, ако има като персонаж в разказите, една американка с пълен хладилник, избледнял идеал за замъци и принцове и желание за пълна къща с деца- сиреч, нормално и топлокръвно същество, което не мисли с корема си, не действа винаги с задника си и не обръща внимание на социално и пр. положение, както и на лингвистични умения.Тогава, може и да излезе на повърхността и интелектуалното и непреходното, е може и да не излезе, но пък ще бъде интересно за читателите.

    ОтговорИзтриване
  2. Такава ситуация в Булгаристан е почти невъзможна и затова и ще бъде наистина екзотика и блян за широката читателска общност.Надявам се, авторът, да вземе предвид тази доброжелателна препоръка и да ни изненада с нещо ново!

    ОтговорИзтриване
  3. супер изглежда, постарал си се, само 4е сега наемам време да го 4ета - после ;)

    ОтговорИзтриване
  4. На мен лично ми харесва.

    ОтговорИзтриване
  5. ЗАХОФ, ТОКУ ЩЕ ПРОЧЕТОХ ДО КРАЙ РАЗКАЗА ТИ ,НАКРАЯ ДОСТА МЕ РАЗСМЯ,КАК ВСЕ ПОПАДАШ НА ЗАБЕЛЕЖИТЕЛНИ ХОРА ИЛИ ТИ ГИ ИЗРИСУВАШ ТАКИВА НЕ ЗНАМ ,ЯВНО В ТОВА Е ТАЙНАТА!

    ОтговорИзтриване
  6. ni6to novo pod nebeto , znae6 mnogo dobre kakvo e tuk.
    i vseki si ima glednata to4ka i pravoto da pravi tova deto mu iznasq,kolkoto do prostotiata bez neia jivota bi bil sku4en ;)

    ОтговорИзтриване
  7. Кака Кичка е типичната представителка на цървулите докопали се до града, до Америка, до цивилизацията . Веднъж мигрирала от село в града, а сега и в чужбината тя гледа назад към селото от където е тръгнала и си мисли, че е преуспяла. Всъщност еволюцията като развитие е тази която дава на обществото един непрестанен плавен преход на горе и помага на ново присъединили те се членовете да се отърват от селските си привички . Революцията ( не само политическата) изтласка тези хора от селата . Кичка е преживяла няколко революции, сменила е селото с града, България със САЩ , вече си мисли, че е гражданка и американка. Смята че ако не казва, че е от село и тя и хората около нея ще го забравят. Прехода обаче е бил доста бърз и тя не могла да се отърси от клюкарстването , стиснатостта и хвалопръцковщината. Ако географски се намира в Америка, то духовно е още на село. Променило се е само това, че не си кара каручката, а хондичката, а вместо от устата й чалгицата се лее от стереото.

    ОтговорИзтриване
  8. даааа има какво да се прочете тук и то доста неща..............

    ОтговорИзтриване
  9. е аз се размях не само на края :)

    ОтговорИзтриване