Снимка на блога

Снимка на блога

Внимание :

Всички лица и събития, описани в този блог, са плод на авторовото въображение и нямат нищо общо с реалността. Всяка прилика с действителни хора, имена, места и действия е напълно случайна.

вторник, 11 януари 2011 г.

Леличка к.............ва смеличка


Леличка я нарекоха лайнетата, щото то си бе на години момичето пък и те си бяха лайнета, но за всичко по реда си.
Първата й смяна на летището бе с мен. За една вечер опраскахме 6 самолета и тя се държа мъжки. Мекият й говор я издаваше, че е от източна България. Нали ги знаете онези дето говорят миеко и идат от далиеко и на войната казват твърдо ниее. Завършила висше, даже, две и после спечелила зелена карта. Ама то с това не можеш да учудиш никого на Летището щото тука всички сме със зелени и висшисти има колкото си щеш.
След това седмица две я лашкаха, я на разни ултри, я на хангарите. Следващият път когато пак бяхме заедно тя вече имаше малко по-голямо самочувствие. Разбира се бяха й дали отново бизнес класата и кухните. Това са по-отговорните места за чистене, старите пушки се скатаваха в туристическата класа. Аз въртях векюма и кенефите и докато си почивах търчах да хвърлям боклука.
- Е как е самочувствието ? – реших да се направя на общителен.
- Нищо особено, но ще се справя.
Тогава и звънна телефона. Аз бях привършил с кенефа и трябваше да хвърля боклука.
На следващият самолет Силвушко даде почивка. Разделих ме се по национален признак.Полякините шошкаха нещо в бизнеса, а аз седнах до Леличка в туристическата.
- Румката се обади – съобщи ми тя.
- Това какво да не е някое моме, което ни си търси богаташ ? – попитах обнадеждено.
- Не това е едно момче от Варна, нещо като роднини сме и май иска да станем гаджета.
- Бре много си бърза на втората седмица и закова гаджето! Къде работи ?
- На куфарите, обаче иска да започне като дърводелец защото такъв е работил в България.
Почивката свърши и ни дадоха още един самолет и нямаше време за приказки. Леличка повече не видях, на нея й хареса на хангарите и Цицеста я остави там. От време на време Славката разправяше по нещо за нея, ама аз си имах други грижи.
Тримата : аз , Славката и Ивката тогава живеехме в Шилешкия парк. Много българи, от всеки прозорец се носи чалга, всеки познава всеки и най-вече бе близко до Летището. Какво повече да иска човек? Тримата заедно къртехме в спалнята, а в хола посрещахме гости, най-вече Гого и Красьо. Борещи се с младежките пъпки, родителския контрол и американската действителност тийнейджъри.
Славката един ден домъкна Леличка. Той си имаше такъв адет. Квартирата вече се бе напълнила с гарбичи, които а ремонтираш и а са тръгнали. Оказа се, че и Неличка е нещо такова, само дето не бе сама както биха се изразили хората от една друга епоха.
Масата бе подредена и застлана с покривка а за вечеря имаше кренвирши и пържени картофки, студената бира не бе нещо ново в менюто ни. Новото бе в духовен план , тайната, бременна история на една прясна имигрантка и ние тримата брадари в ролята благородните рицари. В общи линии Леличка забременяла, а Румката не искал да си търси работа като дърводелец, твърдял, че можел да храни семейство и с тази заплата, още повече, че държавата давала и помощи, пък като видели зор можели да се върнат в България.
- А ми да, то с всички ни е така. – опита да се намеси Ивката, той бе сънен и ако ме питате мен, още девствен и за това не компетентен.
Леличка му хвърли дискретен поглед и почна да прибира чиниите. Аз станах да помогна за измиването, а тя седна.
– Ама Ивко как така с 1 200 долара на месец ще ни храни и тримата ? Той трябва да си намери работа . Аз му извадих няколко адреса на дърводелски компании ама се срамувал , щото не знаел езика.
– А като правеше бебето не се ли срамуваше, а ? -реших да се включа и аз от мивката.
– Не, не се срамуваше.
Тя щеше да спи в хола, да готви и да не плаща наем, решихме брадарите. Най-доволен бе Славката. Цайсите му светеха и току въртеше победоносно билюрите под тях, но Ивката го почна в колата :
- Можеше ли да ни предупредиш?
- Брадаре, а ма оня искал да я бие.
- А бе на тебе к’во ти влиза в работата? Това дете кой ще го гледа ?
- Тя ще прави аборт – продължи да защитава протежето си Славката.
- Какъв аборт? Тя пари има ли ?
- Цецката ще и даде.
- Кой пък е този ?- взех нещо да губя нишката.
- Трокаджия .
- Абе въобще латиноамериканските сериали ряпа да ядат – обобщих накрая
Леличка се вписа в нашето скромно общество. Свикнах ме да праскаме по-малко чекии и да ядем повече пържени картофи. Славка даже взе фритюрник, момичето бе бременно. Само дето аборта го измъчи малко и Леличка каза, че се е уплашил, ама на нея и беше за втори път, а на Славката за първи .
Ивката малко го дразнеше цялата работа и на път за работа в „Нисан”-ката почваше брадъра :
- И к’во сега изчука ли я ?
- Не брадъре, тя миналата седмица прави аборт бе !
- Е и ?
- А ма то все едно че е раждала!-показа завидна ерудиция Славката.
- Трябваше да и го сложиш отзад- не отстъпваше Ивката.
- А бе как ще и намери дупката виж к’ъв голям пърдялник е отпрала !-реших да защитя аз от задната седалка Славката.
- Така си е –потвърди Славката- има място за четворка белот и писаря биля, нали днеска цял ден я барах.
- Айде бе ? – не повярва Ивката.
- Ама циците и много малки брадъри - продължи да ни запознава с анатомичните подробности на систъра, Славката – но другата седмица ще даде, обеща ми като и зараснели раните.
Тази седмица когато Славка щеше да попълва своите гинекологични познания аз почивах в сряда и четвъртък а брадарите в четвъртък и петък. Та в срядата се засякохме всичките : Леличка се прибра от Ликьор стора, аз се мотах в хола, а Ивката и Славката похъркваха в спалнята. Систърчето се преоблече в банята и отиде да хапва в кухнята, аз четях българските вестници и пушех на дивана. Къде 9 вечерта пуснах телевизора, едно от Славковите контейнерни открития. То си бачкаше, но в интерес на истината бе трудно да хвана със стайната антена канала на който щяха да предават българската телевизия. Леличка асистираше от дивана а аз въртях антената.
Брадарите се излюпиха, сънени и гуреливи. Казахме си по едно здрасти и приятна работа и те изчезнаха през задната врата. Стъпките им не бяха заглъхнали и Леличка скочи. Събу анцуга и почна да нахлува дънките. За смяната на тениската с полото вече бях успял да извърна поглед.
- Къде ?
- При Румката.
- Този кой бе ? – нали вечно не бях в час, попитах аз
- От когото направих аборта – говореше Леличка и продължаваше с макиажа .
- Ами Цецката, Славката ? – продължих да не разбирам .
- А ми нищо……- беше заета момичето с червилото.- Нали няма да казваш на Станислав, че ще се разстрои малкия?
- Гроб съм !
Даже не каза и чао. Излетя през предната врата. Аз извадих бутилка шотландска ичкия и си налях един напръстник. Не ги разбираше тези работи Славката ,не. Аз пък още по-малко.

Пламен Пенчев-Пламо

9 коментара:

  1. Привет, Авакуме,беше ми драго на сърце да те срещна някъде по света и то с такава увлекателна история... Ще те ЧЕТА, приятелю :-)
    Ама ми се иска нещо неподправено, от самия живот, да прочета, ще имаш ли смелост да напишеш?

    ОтговорИзтриване
  2. Малко изсмукано из пръсти, Захоф

    ОтговорИзтриване
  3. Интересно ми е, разбира се!!!! Даже много ми е интересно да узная за българите и живота им в Америка! Не си изменил на стила си, все си същият - цапнат в устата!
    Давай, пиши!!! Да четем!

    ОтговорИзтриване
  4. Ти защо правиш толкова гадни правописни грешки? Блоговете са за ... млъквам.

    ОтговорИзтриване
  5. Mного интересно ми беше, прочетох ги всичките, публикувай още !

    ОтговорИзтриване
  6. верно си го изсмукал от пръстите поне на мен не ми хареса мое мнение разбира се ....

    ОтговорИзтриване
  7. Shreshtal sam Avakum Zahof iz Ilinoiskata jungla lichno !Lichno ot nego sam slushal tezi istorii,predi da bqdat kacheni v bloga po niakolko pqti!!!Taka che smeia da tvqrdia che tova e negovia jivot Live.Za pravopisnite greshki.
    Za edin lingvist kato nego e dopustimo,a vqzmojno e da e veche i ot godinite,vse pak !Nameri pravilnia pqt za teb Avakume !

    ОтговорИзтриване
  8. Chovek se ogramotyava vednqj v givota si-ot pqrvi do chetvqrti klas i tova ne se zabravya,nezavisimo ot lingvistichnite umeniya!Za vqzrast izobshto ne bih pomislila!

    ОтговорИзтриване
  9. Хубаво си написал,ама...нали съм свикнала да си изливам скорпи сарказъма...пък' и живея в България с "Изберете българските злоба,алчност,завист, надменост и чувство,че си безгрешен и имаш право да съдиш всички останали", а пък и щото', мисля че трудно би го разбрал/в смисъл: би се вживял/ някой, ако не живял там, където се развива твоето действие, с твоите неволи, с твоите впечатления, от твоите лайнета и...На някой хора за това им е скучно, защото не могат да си го представят и приемат директно случка, а смисъла ти е в нюанса,а той е загатнат и за хора не работили на тъпото летище/ пази боже от други две кошмарни нощи в живота ми/, неживели с мисълта,че жените не са 1,5:1 спрямо мъжете и не знаят защо трябва "нашенка от село да си вземат" когато са на ония гнусни 16000 от дома си.....(улях се) ...те не могат да осъзнаят колко разказите са ти ценни. Според мен- да, защото много малко ще седнат да осмислят,а камо ли да пишат за тези житейски ежедневни ситуации.Благодаря, че го написа...може би повече пояснения за: гадното летище, същността на повечето българки, дилемата на повечето българи, целта и американската мечта на всеки от лайнетата и начина по който приемат "смеличка', пък дори и факта, защо не трябва да си спирам очукания стар двувратен шевролет на паркинга на българското кафене. Другото тук в България не може да ги впечатли, защото е ежедневие и го приемаме като "кво' пък толкова" и аудиторията се свива...а пък е хубаво да си забавен за по-голяма публика.Успех1

    ОтговорИзтриване